Liiketoiminnan ammattitutkinto, palvelumuotoilu


  • Palvelumuotoilu liiketoiminnan vauhdittajana
  • Palvelumuotoiluprosessi ja asiakaskokemuspolku
  • Asiakasymmärrys ja asiakastiedon merkitys
  • Monikanavainen asiakaspalvelu ja myynti
  • Tulevaisuuden osaamistarpeet ja digitalisaatio
  • Liiketoimintataidot muuttuvassa toimintaympäristössä
  • Viestintä ja vuorovaikutustaidot
  • Vastuullinen liiketoiminta
  • Tuloksellisen liiketoiminnan perusteet

Koulutuksen orientaatiopäivä 10.9.2025 klo 17–20

Liiketoimintataidot muuttuvassa toimintaympäristössä 24.9.2025 klo 17–20
Yrityksen strategia, liiketoimintamalli ja arvot oman työskentelyn ohjaajana, toimintaympäristöön vaikuttavat tekijät ja SWOT-menetelmä vahvuuksien, heikkouksien, uhkien ja mahdollisuuksien määrittelyssä

Tiimin viestintä liiketoiminnan tukena 8.10.2025 klo 17–20
Tiimityöskentelyn merkitys työyhteisössä, vuorovaikutustaidot, palautteen antaminen ja vastaanottaminen, erilaisuuden huomioiminen monimuotoisessa tiimissä ja sisäisten ja ulkoisten asiakkaiden tasavertainen kohtelu

Vastuullisuus liiketoiminnan taustalla 22.10.2025 klo 17–20
Yrityksen yhteiskuntavastuu ja kestävän kehityksen periaatteet, sosiaalinen, ekologinen ja taloudellinen vastuullisuus, vastuullinen tuote- ja palveluvalikoima ja tietosuoja

Tuloksellinen liiketoiminta 5.11.2025 klo 17–20
Tuloksellisen liiketoiminnan periaatteet ja kustannustehokas toiminta

Henkilökohtainen ohjaus 11–12/2024 klo 17–20

Monikanavainen myynti ja asiakaspalvelu 19.11.2025 klo 17–20
Tavoitteellinen toiminta eri myynti- ja palvelukanavissa, kohderyhmien tunnistaminen kanavakohtaisesti ja erilaisten, myös haastavien palvelutilanteiden hoitaminen eri kanavissa

Myyntiprosessi ja myynnin myytit 3.12.2025 klo 17–20
Asiakkaan kohtaaminen, ostopäätökseen vaikuttavat tekijät, myyntiprosessi, myynnin myytit, tuotetuntemuksen hyödyntäminen asiakasryhmäkohtaisissa ratkaisuissa ja asiakaspalvelun jälkitoimet

Viestintä ja jälkimarkkinointi osana myyntiä 17.12.2025 klo 17–20
Asiakasviestintä osana liiketoimintaa, sosiaalinen media, myynnin ja asiakaspalvelun tuloksellisuuden seuranta, jälkimarkkinointi ja asiakaspalautteiden, reklamaatioiden ja asiakastyytyväisyyden hallinta

Tulevaisuuden asiakaspalvelu -workshop 7.1.2026 klo 17–20
Digitaalinen asiakaskohtaaminen ja asiakaspalvelijan tulevaisuuden osaamistarpeet

Henkilökohtainen ohjaus 1–2/2025 klo 17–20

Palvelumuotoilu yrityksen toiminnan vauhdittajana 21.1.2026 klo 17–20
Palvelumuotoilun ja asiakaskokemuksen käsitteet ja osa-alueet sekä niiden merkitys liiketoiminnalle

Asiakasymmärrys ja asiakastiedon merkitys 4.2.2026 klo 17–20
Asiakasymmärryksen rakentuminen, asiakastieto osana palvelun kehittämistä, kohderyhmätuntemus, asiakasryhmittely ja asiakaskyselyjen tekeminen ja tulosten analysointi

Palvelumuotoiluprosessi ja asiakaskokemuspolku 4.3.2026 klo 17–20
Palvelumuotoilun hyödyt ja tavoitteet, palvelumuotoiluprosessi, ketterä kehittäminen ja asiakaskokemus- ja palvelupolku

Asiakaslähtöinen toiminta ja asiakaskokemuksen kehittäminen 18.3.2026 klo 17–20
Yrityksen arvo- ja asiakaslupaukset, asiakaskokemuksen luominen ja aidosti asiakaslähtöinen toiminta

Henkilökohtainen ohjaus 3–4/2026 klo 17–20

Asiakaskokemuksen kehittämissuunnitelmien sparraus 8.4.2026 klo 17–20

Tutkinnon osien kehittämishankkeiden esittelyt 20.5.2026 klo 17–20

Näyttö- ja arviointikeskustelut 06–08/2026 erillisen aikataulun mukaan

Perustiedot

Toteutus: Etäkoulutus ilta-aikaan noin kerran kuukaudessa

Laajuus ja kesto: Suunniteltu kesto on noin 1 vuosi ja laajuus 150 osaamispistettä

Osallistumismaksu: 250€

Koulutus työn ohessa

Hae koulutukseen

Palvelumuotoilun liiketoiminnan ammattitutkinnon opiskelija verkkokoulutuksessa

Alan asiantuntijoiden koulutuspäivät

Digipalvelut

Airi Krogerus

koulutusasiantuntija

040 522 8526 airi.krogerus@mercuria.fi
Tietosuoja(Required)
This field is for validation purposes and should be left unchanged.